Isprika HRT-a građanima RH

Izvor: Wikizvor
Jump to navigation Jump to search
Otvoreno pismo
Isprika HRT-a građanima Republike Hrvatske

autor: Građanska inicijativa “U ime obitelji”
Pismo predsjedniku Republike Hrvatske

Izvor: U ime obitelji, Isprika HRT-a građanima RH, pristupljeno 27. svibnja 2013.


U ime obitelji
(logotip)

Hrvatska radiotelevizija

Prisavlje 3

10 000 Zagreb


Glavni ravnatelj HRT-a

Ravnateljstvo HRT-a

Programsko Vijeće HRT-a

Etičko Povjerenstvo HRT-a


Poštovani,

na početku Dnevnika Hrvatske radiotelevizije 26. svibnja 2013. u 19.30 sati emitiran je prilog o akciji prikupljanja potpisa za referendum koji je pokrenula građanska inicijativa „U ime obitelji“. Dnevnik su uredili gospodin Zoran Šprajc i gospođa Maja Sever, a vodio ga je gospodin Zoran Šprajc.

Jedan od urednika i voditelj Dnevnika gospodin Zoran Šprajc već je u najavi spomenutoga priloga iznio tvrdnju da se potpisnici zahtjeva za raspisivanjem referenduma zalažu za „homofobnu izmjenu Ustava.

U daljnjem tijeku priloga, gospodin Šprajc iznio je tvrdnju da je cilj inicijative „da se u Ustav unese homofobna odredba“.

Gospodin Šprajc iskusni je urednik Hrvatske radiotelevizije pa nema razloga sumnjati u to da je gospodin Šprajc pažljivo odabrao formulacije koje je iznio iznesene u spomenutom Dnevniku, opisani prilog odredio kao vijest dana, a preko pola milijuna građana Republike Hrvatske s namjerom teško uvrijedio predbacujući im „homofobnost“.

Prema odredbi čl. 6. st. 1 alineja 1 Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji, u ostvarivanju programa HRT je dužan, među ostalim, pridonositi poštovanju i promicanju demokratskih vrijednosti i institucija civilnog društva. Pod ovime se podrazumijeva i minimalno uvažavanje svih građanskih inicijativa, a naročito onih za koji za cilj imaju organiziranje referenduma kao instituta neposredne demokracije.

Prema odredbi čl. 7. st. 1-2 istog zakona, Hrvatska radiotelevizija u svojim programima ne smije zastupati bilo kakva svjetonazorska stajališta.

Sve je ovo temeljito kompromitirano jučerašnjim Dnevnikom HRT-a. Ovdje nije riječ samo o tome da je urednik Dnevnika iskoristio središnji Dnevnik HRT-a kao poligon za izražavanje vlastitih svjetonazora i da su time uvelike prijeđene i granice onoga što se kolokvijalno naziva „navijačkim novinarstvom“. Gospodin Šprajc je, predstavljajući HRT kao javnu ustanovu, spomenutim prilogom na grub način i uvrijedio stotine tisuća građana Republike Hrvatske. Ovo je po našim saznanjima nezabilježen slučaj u povijesti HRT-a.

Sve ovo ima poseban značaj u kontekstu onoga čemu je javnost u posljednja dva tjedna mogla svjedočiti. Fizičkim napadima na naše volontere te pozivima na nasilje objavljivanim na društvenim mrežama (uz pripisivanje istih „homofobnih“ ciljeva građanskoj inicijativi), sada se uvredama na račun građana u svojoj središnjoj informativnoj emisiji otvoreno pridružila i Hrvatska radiotelevizija.

Nažalost, sve ovo znači da je HRT – barem ovom prigodom – djelovala kao glasnogovornik pojedinih interesnih skupina u funkciji njihovog obračuna s građanima drugačijih stavova. U sređenoj državi kakva je Republika Hrvatska, ovako bi nešto moralo biti nezamislivo.

Građanska inicijativa „U ime obitelji“ ovim putem traži od Hrvatske radiotelevizije da se u središnjem Dnevniku dana 27. svibnja 2013. godine objavi isprika svim građanima Republike Hrvatske koji su potpisali zahtjev za raspisivanje referenduma te da se Hrvatska radiotelevizija izrijekom ogradi od stavova iznesenih u Dnevniku emitiranom 26. svibnja 2013. godine u 19.30 sati.

U suprotnom, Građanska inicijativa smatrat će da su stavovi izneseni u spomenutom Dnevniku stavovi Hrvatske radiotelevizije kao javne ustanove odnosno njezina Ravnateljstva i Programskog vijeća, pa će tome prilagoditi svoje daljnje korake.


Građanska inicijativa “U ime obitelji”